Diensten

Webshop

Op de webshop verkoop ik unieke en handgemaakt items voor u geliefde viervoeter.

Veterinaire dienstverlening

Ik ben in te huren als ervaren paraveterinair voor uw dierenkliniek. 

Hondenuitlaatservice - regio Wageningen

Dagopvang

Een dagje weg en geen oppas? Geen probleem ik bezorg uw trouwe viervoeter een geweldig dagje bij Pawsome-pets. Ook beschikbaar in de weekenden. Neem vooral contact op voor de mogelijkheden.

llll

Algemene voorwaarden:

Algemene voorwaarde webshop

Inhoudsopgave


Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachtenregeling
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities


In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

 

    1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd

 

    1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

 

    1. Dag: kalenderdag;

 

    1. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

    1. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

 

    1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

 

    1. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.

 

    1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

 

    1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

 

    1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

 

    1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

 

 

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer


Pawsome-pets



Nederland

T (061) 897-9240
E contact@pawsome-pets.nl
KVK 96565950
BTW nummer NL005217643B53

Artikel 3 - Toepasselijkheid

 

 

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.

 

    1. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

 

    1. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

 

    1. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

 

    1. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.

 

    1. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

    1. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

 

 

Artikel 4 - Het aanbod

 

 

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

 

    1. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.

 

    1. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

 

    1. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

 

    1. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

 

    1. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

        • de prijs inclusief belastingen;

        • de eventuele kosten van verzending;

        • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;

        • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

        • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

        • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

        • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

        • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument te raadplegen is;

        • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

        • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;

        • de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en

        • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.


 

 

Artikel 5 - De overeenkomst

 

 

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

 

    1. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

 

    1. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

 

    1. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

 

    1. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

        • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

        • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

        • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

        • de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;

        • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.


 

    1. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

    1. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

 

 

Artikel 6 - Herroepingsrecht


Bij levering van producten:

 

    1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

 

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

    1. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

 

    1. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

 


Bij levering van diensten:

 

    1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

 

    1. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

 

 

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

 

 

    1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

 

    1. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

 

    1. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.

 

    1. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

 

 

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

 

 

    1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

 

    1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

        • die door de ondernemer tot stand zijn aangebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

        • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

        • die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

        • die snel kunnen bederven of verouderen;

        • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

        • voor losse kranten en tijdschriften;

        • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;

        • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.


 

    1. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

        • betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

        • waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

        • betreffende weddenschappen en loterijen.


 

 

Artikel 9 - De prijs

 

 

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

 

    1. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

 

    1. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

 

    1. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

        • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

        • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.


 

    1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

 

    1. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

 

 

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

 

 

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

 

    1. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

 

    1. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.

 

    1. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

 

    1. De garantie geldt niet indien:

        • de consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

        • de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

        • de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.


 

 

Artikel 11 - Levering en uitvoering

 

 

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

 

    1. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.

 

    1. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

 

    1. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

 

    1. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

 

    1. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

 

    1. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

 

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging


Opzegging

 

    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

    1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

    1. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

        • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

        • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

        • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.


 


Verlenging

 

    1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

 

    1. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

 

    1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

 

    1. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

 


Duur

 

    1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

 

 

Artikel 13 - Betaling

 

 

    1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

 

    1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

 

    1. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

 

 

Artikel 14 - Klachtenregeling

 

 

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

 

    1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.

 

    1. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

 

    1. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

    1. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Indien de webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

 

    1. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

 

    1. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

 

 

Artikel 15 - Geschillen

 

 

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

 

    1. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

 

 

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen


Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Algemene voorwaarde hondenuitlaatservice

Algemene Voorwaarden Hondenuitlaatservice

Hondenuitlaatservice Pawsome-pets

Wat wordt bedoeld met:

De eigenaar: De persoon die eigenaar/bezitter is van de hond en wettelijk gezien aansprakelijk is

voor de hond.

Pawsome-pets: De uitlaatservice van Ennalie Vissers. Zij kan nooit aangewezen worden als

eigenaar of bezitter van de hond.

De hond: De hond of honden die worden uitgelaten door Pawsome-pets.

Artikel 1 Identiteit van de ondernemer

Pawsome-pets

Nederland

Tel:06-18979240

Email:contact@pawsome-pets.nl

KVK:96565950

BTW-nummer: NL005217643B53

Artikel 2 Selectie en gedrag

1. De hond wordt door Pawsome-pets uitgelaten in een roedel. Pawsome-pets zal tijdens

het intakegesprek en/of een proefwandeling beoordelen of de hond in de roedel

opgenomen kan worden.

2. De hond kan vanaf een leeftijd van 6 maanden mee met de uitlaatservice. Eventueel

eerder kan in overleg. Pups kunnen dan mee vanaf het moment dat het verantwoord is om

een vol uur te lopen c.q. te rennen.

3. De hond dient sociaal te zijn naar mensen en soortgenoten.

4. De hond kan redelijkerwijs luisteren en kent de basiscommando’s “hier”, “zit“ en “blijf”.

5. Pawsome-pets heeft het recht om honden op voorhand te weigeren, indien zij van

mening is, dat de hond een gevaar op kan leveren voor andere honden of personen.

6. Pawsome-pets heeft het recht om honden te weigeren indien de hond gedrag ontwikkelt

dat de hond ongeschikt maakt voor het uitlaten in een roedel.

Artikel 3 Gezondheid

1. De eigenaar zorgt ervoor dat de hond de jaarlijkse cocktailenting evenals de enting

tegen kennelhoest krijgt. De eigenaar dient een entingsbewijs te kunnen tonen wanneer

hiernaar wordt gevraagd.

2. De eigenaar zorgt, het hele jaar door, voor een preventieve behandeling tegen vlooien en

wormen.

3. Loopse teven kunnen gedurende een periode van 3 weken niet mee met de

uitlaatservice, of langer indien de loopsheid nog aanhoudt. In overleg kunt u gebruik maken

van een individuele wandeling. Het individueel uitlaten heeft een eigen tarief.

4. Bij ziekte, fysieke beperkingen of loopsheid van de hond, stelt de eigenaar Pawsome-

pets zo spoedig mogelijk op de hoogte vóór de afgesproken wandeling.

5. Pawsome-pets mag ervoor kiezen, indien er geconstateerd wordt dat de hond een

besmettelijke ziekte heeft, de hond gedurende deze periode niet mee te nemen ter

bescherming van de roedel.

a. Pawsome-pets zal zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen tegen besmettelijke

ziekten.

6. De eigenaar machtigt Pawsome-pets om in geval van ongeval, ernstig letsel of ziekte

van de hond de dierenarts in te schakelen. De kosten zijn voor rekening van de eigenaar.

Uiteraard wordt de eigenaar altijd zo spoedig mogelijk ingelicht.Artikel 4 Aansprakelijkheid

1. De eigenaar van de hond is verplicht een geldige AVP verzekering (vroeger WA

verzekering) te hebben waarin de hond opgenomen is op de polis. Volgens de wet is iedere

baas aansprakelijk voor zijn eigen hond, dit geldt ook wanneer uw hond dus mee gaat met

de uitlaatservice.

2. De eigenaar is aansprakelijk voor alle schade die veroorzaakt wordt door de hond, tenzij

er een duidelijk causaal verband is, verwijtbaar aan Pawsome-pets. Uiteraard wordt er alles

aan gedaan om dit te voorkomen.

a. Eventuele kosten aan derden kunnen worden verhaald op de eigenaar.

b. Indien niet duidelijk is, welke hond(en) de veroorzaker schade is, worden de kosten

tussen de eigenaren van de honden verdeeld. Mits er een gevecht heeft plaats gevonden,

dan moeten de kosten worden betaald door de eigenaar van de hond die het gevecht is

begonnen. Mocht er niet duidelijk zijn welke hond het gevecht is begonnen, dan worden de

dierenartskosten verdeeld over de eigenaren van de betrokken honden. Een bedrijfs

aansprakelijkheidsverzekering welke ik voor mijn bedrijf heb afgesloten dekt dergelijke

risico’s namelijk niet.

2. Pawsome-pets is niet aansprakelijk voor eventuele verwonding, ziektes, besmettingen,

infecties, kreupelheid of enig ander letsel of schade die uw hond/huisdier oploopt.

Eventuele dierenartskosten zijn ten alle tijden voor de eigenaar van de hond/huisdier.

3. Pawsome-pets is niet verantwoordelijk voor het weglopen van de hond. Mocht het

onverhoopt toch voorkomen dat een hond zijn eigen weg kiest, dan zal alles in het werk

worden gesteld de hond terug te vinden.

4. Pawsome-pets heeft de plicht zorgvuldig om te gaan met eigendommen van de

eigenaar. Echter is zij niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of schade (aan spullen) in,

aan en rond de woning waar de hond wordt opgehaald en thuis gebracht.

5. Pawsome-pets is alleen aansprakelijk voor schade indien aantoonbaar gemaakt kan

worden, dat het ontstaan van deze schade te wijten is aan misbruik van de aan haar ter

beschikking gestelde sleutel of nalatigheid van Pawsome-pets.

6. Pawsome-pets is niet aansprakelijk voor schade (aan spullen) in, aan en rond de woning

door de natte of vieze hond. Pawsome-pets zal de hond handdoekdroog in de woning

achterlaten (indien de eigenaar hier een handdoek ter beschikking voor heeft gesteld).

7. Pawsome-pets heeft de plicht het vervoersmiddel waarmee de hond opgehaald en thuis

gebracht wordt regelmatig te inspecteren, dagelijks te reinigen en wekelijks te

desinfecteren.

Artikel 5 Betaling

1. Betalingen dienen vooraf te geschieden.

2. De kosten worden bij voorkeur overgemaakt naar de rekening van Pawsome-pets, onder

vermelding van de naam van de hond en factuurnummer. Contante betaling is niet

mogelijk.

3. Pawsome-pets heeft het recht om ten allen tijden het contract op te zeggen.

Artikel 6 Strippenkaart

1. Betalingen van strippenkaarten en individuele wandelingen dienen vooraf te geschieden.

2. De kosten worden bij voorkeur overgemaakt door middel van een betaalverzoek. Indien

gewenst kan het bedrag ook overgemaakt worden naar de rekening van Pawsome-pets,

onder vermelding van de naam van de hond en factuurnummer. Contante betaling is niet

mogelijk.

3. Als een strippenkaart bijna vol is, wordt de eigenaar hiervan op de hoogte gesteld en in

de gelegenheid gesteld om een nieuwe strippenkaart aan te schaffen. Het op tijd

aanschaffen van een nieuwe strippenkaart is echter de verantwoordelijkheid van de

eigenaar.

4. Pawsome-pets is van mening dat de hond nooit de dupe mag worden van een

betalingsachterstand. Zij hanteert een respijttermijn van maximaal zeven dagen. Pawsome-

pets wijst de eigenaar nadrukkelijk op het verstrijken van deze respijttermijn. Zij zal de

hond dan niet meer mee nemen met de uitlaatservice, totdat het volledige bedrag van eennieuwe strippenkaart is betaald. Reeds gemaakte wandelingen worden op de nieuwe kaart

afgetekend.

5. Een strippenkaart is niet overdraagbaar aan derden.

6. Er vindt geen restitutie van kosten plaats op reeds gekochte strippenkaarten.

a. Uitzondering op artikel 4.6 is overlijden van de hond.

b. Restitutie in situaties waarin u machteloos staat, is altijd in overleg.

7. De uitlaatservice heeft het recht om ten allen tijde het contract op te zeggen. Resterende

betaalde wandelingen worden dan gerestitueerd aan de eigenaar.

Artikel 7 Sleutelcontract

1. De eigenaar geeft middels een sleutelcontract toestemming om het huis/bijgebouw/

schuur binnen te gaan.

2. De sleutel van de eigenaar wordt door Pawsome-pets alleen gelabeld met de naam van

de hond. (Nooit met de adresgegevens)

3. Pawsome-pets heeft toestemming om gebruik te maken van het toilet tijdens het

ophalen of terugbrengen van de hond (tenzij dit niet mogelijk is ivm omstandigheden).

4. Sleutels worden nooit onbeheerd in het vervoermiddel achtergelaten.

5. Indien de eigenaar geen gebruik meer wil maken van de diensten van Pawsome-pets,

zal Pawsome-pets binnen één week na opzegging de sleutel persoonlijk retourneren aan

de eigenaar.

Artikel 8 Ophalen, uitlaten en terugbrengen

1. Pawsome-pets zal de hond altijd op verantwoorde wijze behandelen, met de grootst

mogelijke zorg, liefde en aandacht.

2. Pawsome-pets laat de hond uit gedurende de volledige afgesproken duur en op het

afgesproken tijdstip. (voor uitzonderingen zie artikel 7)

3. De eigenaar zorgt dat de hond op de afgesproken plaats en tijdstip aanwezig is.

4. De hond moet een degelijke halsband of tuig (geen slipketting) om hebben.

5. De eigenaar dient tijdens de uitlaattijden telefonisch bereikbaar te zijn.

6. Pawsome-pets heeft het recht de hond los te laten lopen, tenzij anders afgesproken.

Artikel 9 Wijzigingen in het wandelschema

1. Pawsome-pets en de eigenaar leggen vooraf vast op welke dagen de hond uitgelaten

wordt. In overleg behoudt Pawsome-pets het recht om de wandeltijd te wijzigen van

ochtend naar middag en andersom. Bijvoorbeeld omdat de hond beter in een andere

roedel past.

2. Wil de eigenaar de vaste dagen wijzigen? Dan gaat dit in overleg met Pawsome-pets en

onder voorbehoud van beschikbaarheid van voldoende plaats in de roedel.

3. Afzeggen van een wandeling dient 24 uur van te voren te gebeuren.

4. Pawsome-pets heeft bij afmelding binnen 24 uur voor de afgesproken wandeling en op

de wandeldag zelf, het recht het normale tarief in rekening te brengen.

5. Indien er sprake is van extreme weersomstandigheden zoals extreme hitte of kou mag

Pawsome-pets naar eigen inzicht, met het welzijn van de honden voorop, de wandeling

verplaatsen naar een meer geschikt tijdstip dan wel inkorten of afzeggen.

6. In geval van onvoorziene omstandigheden of door overmacht (bijvoorbeeld calamiteiten,

ziekte, autopech of extreme weersomstandigheden) zal Pawsome-pets zo spoedig

mogelijk contact opnemen met de eigenaar.

Bij extreme gladheid, extreme hitte of een weeralarm wordt er niet of aangepast gelopen.

De duur van de wandeling kan worden aangepast om de veiligheid van de honden te

waarborgen. Dit ter beoordeling van Pawsome-pets

a. Indien een wandeling niet door kan gaan, zullen de kosten van de ongemaakte

wandeling niet in rekening worden gebracht.

b. Pawsome-pets heeft het recht, indien redelijkerwijs mogelijk, de wandeling alsnog plaats

te laten vinden op een vroeger/later tijdstip op de afgesproken wandeldag.c. Pawsome-pets heeft het recht de wandeling te laten plaatsvinden onder toezicht van

een door haar aangewezen, geschikte vervanger.

7. Vakanties van de eigenaar en van Pawsome-pets dienen 2 weken van tevoren

medegedeeld te worden.

8. Pawsome-pets heeft het recht de wandelingen gedurende haar vakantie tijdelijk niet te

laten plaatsvinden of te laten plaatsvinden onder toezicht van een door haar aangewezen,

geschikte vervanger.

Artikel 10 Social media

1.Pawsome-pets maakt tijdens de wandelingen foto’s van de honden die op social media

geplaatst kunnen worden. U geeft doormiddel van gebruik te maken van de

hondenuitlaatservice toestemming de foto’s te plaatsen op ieder soort platform.

2. Pawsome-pets streeft ernaar de eigenaren regelmatig foto’s en video’s toe te sturen van

hun hond tijdens de wandelingen.

Algemene voorwaarde dagopvang

Algemene voorwaarden dagopvang Pawsome-pets

 

Wat wordt bedoeld met:

De eigenaar: De persoon die eigenaar/bezitter is van de hond en wettelijk gezien aansprakelijk is voor de hond.

Pawsome-pets: Bedrijf van Ennalie Vissers. Zij kan nooit aangewezen worden als eigenaar of bezitter van de hond.

Het huisdier: het huisdier of huisdieren die worden verzorgd door Pawsome-pets.

 

Artikel 1 Identiteit van de ondernemer

 

Pawsome-pets 

Nederland

Tel: 06-18979240

E-mail: contact@pawsome-pets.nl

KVK: 96565950

BTW-nummer: NL005217643B53

 

Artikel 2 Selectie en gedrag

 

  • 1.Het huisdier wordt door Pawsome-pets uitgelaten en/of verzorgd op de aangegeven oppas dag(en). Pawsome-pets vult de dagplanning zelf in. Alleen de begin en eindtijd liggen vast.
  • 2. Het huisdier dient sociaal te zijn naar mensen.
  • 3. Het huisdier kan redelijkerwijs luisteren en kent de basiscommando’s “hier”, “zit“ en “blijf”. (Indien mogelijk)
  • 4. Pawsome-pets heeft het recht om huisdieren op voorhand te weigeren.

 

Artikel 3 Gezondheid

  • 1. De eigenaar zorgt, het hele jaar door, voor een preventieve behandeling tegen vlooien en wormen. (Indien mogelijk)
  • 2. Het huisdier dient gezond te zijn, als u gebruik maakt van de oppasservice.
  • 2. De eigenaar machtigt Pawsome-pets om in geval van ongeval, ernstig letsel of ziekte van het huisdier de dierenarts in te schakelen. De kosten zijn voor rekening van de eigenaar. Uiteraard wordt de eigenaar altijd zo spoedig mogelijk ingelicht.

 

Artikel 4 Aansprakelijkheid

 

  • 1. De eigenaar van de hond is verplicht een geldige AVP verzekering (vroeger WA verzekering) te hebben waarin de hond opgenomen is op de polis. Volgens de wet is iedere baas aansprakelijk voor zijn eigen hond, dit geldt ook wanneer uw hond dus mee gaat met Pawsome-pets.
  • 2. De eigenaar is aansprakelijk voor alle schade die veroorzaakt wordt door het huisdier, tenzij er een duidelijk causaal verband is, verwijtbaar aan Pawsome-pets. Uiteraard wordt er alles aan gedaan om dit te voorkomen.
  • a. Eventuele kosten aan derden kunnen worden verhaald op de eigenaar.
  • 2. Pawsome-pets is niet aansprakelijk voor eventuele verwonding, ziektes, besmettingen, infecties, kreupelheid of enig ander letsel of schade die uw hond/huisdier oploopt. Eventuele dierenartskosten zijn ten alle tijden voor de eigenaar van de hond/huisdier.
  • 3. Pawsome-pets is niet verantwoordelijk voor het weglopen van de hond/huisdier. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat een hond zijn eigen weg kiest, dan zal alles in het werk worden gesteld de hond/huisdier terug te vinden.
  • 4. Pawsome-pets heeft de plicht zorgvuldig om te gaan met eigendommen van de eigenaar. Echter is zij niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of schade (aan spullen) in, aan en rond de woning waar de hond wordt opgehaald en thuis gebracht.
  • 5. Pawsome-pets is alleen aansprakelijk voor schade indien aantoonbaar gemaakt kan worden, dat het ontstaan van deze schade te wijten is aan misbruik van de aan haar ter beschikking gestelde sleutel of nalatigheid van Pawsome-pets.
  • 6. Pawsome-pets is niet aansprakelijk voor schade (aan spullen) in, aan en rond de woning door de natte of vieze hond/huisdier. Pawsome-pets zal de hond handdoekdroog in de woning achterlaten (indien de eigenaar hier een handdoek ter beschikking voor heeft gesteld).
  • 7. Pawsome-pets heeft de plicht het vervoersmiddel waarmee de hond opgehaald en thuis gebracht wordt regelmatig te inspecteren, dagelijks te reinigen en wekelijks te desinfecteren.

 

 

Artikel 5 Betaling

 

  • 1. Betalingen dienen vooraf te geschieden.
  • 2. De kosten worden bij voorkeur overgemaakt naar de rekening van Pawsome-pets, onder vermelding van de naam van de hond en factuurnummer. Contante betaling is niet mogelijk.
  • 3. Pawsome-pets heeft het recht om ten allen tijden het contract op te zeggen.

 

Artikel 6 Sleutelcontract

 

  • 1. De eigenaar geeft middels een sleutelcontract toestemming om het huis/bijgebouw/schuur binnen te gaan.
  • 2. De sleutel van de eigenaar wordt door Pawsome-pets alleen gelabeld met de naam van de hond. (Nooit met de adresgegevens)
  • 3. Pawsome-pets heeft toestemming om gebruik te maken van het toilet tijdens het ophalen of terugbrengen van de hond (tenzij dit niet mogelijk is ivm omstandigheden).
  • 4. Sleutels worden nooit onbeheerd in het vervoermiddel achtergelaten.
  • 5. Indien de eigenaar geen gebruik meer wil maken van de diensten van Pawsome-pets, zal Pawsome-pets binnen één week na opzegging de sleutel persoonlijk retourneren aan de eigenaar.

 

 

Artikel 7 Ophalen, terugbrengen, brengen en ophalen

 

  • 1. Pawsome-pets zal de hond/huisdieren altijd op verantwoorde wijze behandelen, met de grootst mogelijke zorg, liefde en aandacht.
  • 2. Pawsome-pets zorgt voor de hond/huisidieren de volledige afgesproken duur en op het afgesproken datum. (voor uitzonderingen zie artikel 7)
  • 3. De eigenaar zorgt dat de hond/huisdieren op de afgesproken plaats en tijdstip aanwezig is.
  • 4. Oppasdieren mogen ook gebracht en opgehaald worden op woonadres Pawsome-pets.
  • 4. De hond moet een degelijke halsband of tuig (geen slipketting) om hebben.
  • 5. De eigenaar dient tijdens de oppastijd telefonisch bereikbaar te zijn (indien mogelijk).
  • 6. Pawsome-pets heeft het recht de hond los te laten lopen, tenzij anders afgesproken.

 

 

Artikel 8 Wijzigingen afspraak

 

  • 1. Pawsome-pets en de eigenaar leggen vooraf vast op welke dag de hond/huisdier verzorgt wordt.
  • 2. Afzeggen van een oppasdag dient 48 uur van te voren te gebeuren.
  • 4. Pawsome-pets heeft bij afmelding binnen 48 uur voor de afgesproken dag en op de dag zelf, het recht het normale tarief in rekening te brengen.
  • 5. In geval van onvoorziene omstandigheden of door overmacht (bijvoorbeeld calamiteiten, ziekte, autopech of extreme weersomstandigheden) zal Pawsome-pets zo spoedig mogelijk contact opnemen met de eigenaar.

 

 

 

 

 

Artikel 9 Social media

 

1.Pawsome-pets maakt foto’s van de honden/huisdieren die op social media  geplaatst kunnen worden. U geeft doormiddel van gebruik te maken van de diensten van Pawsome-pets toestemming de foto’s te plaatsen op ieder soort platform.

Algemene Voorwaarden Pawsome Pets Pdf
PDF – 65,6 KB 3 downloads
Algemene Voorwaarden Oppas Pdf
PDF – 44,4 KB 3 downloads
Algemene Voorwaarde Pawsome Pets Hus Pdf
PDF – 57,4 KB 3 downloads

Veterinaire dienstverlening

Als ervaren paraveterinair ben ik in te huren voor uw dierenartsenpraktijk. Ik ben 2,5 jaar werkzaam geweest in een specialistisch centrum voor dieren, waarbij ik veel kennis en ervaring op heb gedaan van onder andere, bloedafnames, labwerkzaamheden, chirurgie, anesthesie, inleiding en recovery van patiënten. Mocht u geïnteresseerd zijn of meer informatie willen, kunt u contact opnemen via onderstaande knop. 

Contact

E-mail: contact@pawsome-pets.nl

Telefoon: 06-18979240